Γαλήνη picture_as_pdf print alternate_email

από Admin
Τελευταία ενημέρωση 16/02/2024

Η Γαλήνη αποτελεί ένα διθέσιο συνθετικό καγιάκ με χαρακτηριστικά τόσο στην πλεύση όσο και στον σχεδιασμό που όμοιο του δεν υπάρχει. Από το 2011 όπου άρχισα εντατικά να χρησιμοποιώ διθέσια θαλάσσια καγιάκ στις εκδρομές του enjoy-crete.com αλλά και αρκετά χρόνια πριν με την σύζηγό μου πάντα κάτι έλειπε από τα μοντέλα που είχα την τύχη να κωπηλατήσω και δεν τα λες και λίγα! Η έλευση της "Γαλήνης" ήρθε να λύσει όλα τα προβλήματα/βελτιώσεις που ήθελα και είχα δει με την εμπειρία μου όλα αυτά τα χρόνια. Το weather cocking είναι εμφανή σε ελάχιστο βαθμό (μέχρι 3-4 μποφόρ αέρα πάτε άνετα χωρίς πηδάλιο) ενώ η σταθερότητα του αποτελεί σημείο αναφοράς.

Αναλυτικά

Πριν αναφέρουμε παρακάτω τα τεχνικά χαρακτηριστικά θα κάνω μια συνοπτική αναφορά στα προβλήματα που είχα αντιμετωπίσει στο παρελθόν σε χρήση διπλών καγιάκ από άλλες εταιρίες. Ενδεικτικά θα αναφέρω μερικά μοντέλα για να έχετε μια ιδέα και ένα μέτρο σύγκρισης. Αυτά είναι το DAG Biwok, Aquarius Explorer, Tahe Marine tandem mini, Riot Polarity 16.5, Prijon Poseidon. Δεν αναφέρω άλλα καγιάκ που είναι σε διαφορετική κατηγορία (πχ fast expedition πάνω από 6 μέτρα) μιας και αυτά (πχ Nigel Dennis Triton, Northshore Atlantic II) έχουν την διπλάσια σχεδόν τιμή από το δικό μας καθώς και δεν έχουν καμία σχέση με την "Γαλήνη" με μόνη εξαίρεση του ότι χωράνε 2 κωπηλάτες!

Σε όλα τα καγιάκ με φαρδύ κόκπιτ (πάνω από 63-65 εκατοστά) που έχω δοκιμάσει αν προσπαθήσεις να κάνεις σωστά κουπί με αρκετή περιστροφή το χέρι σου αργά ή γρήγορα θα χτυπήσει στο ντέκ. Το συγκεκριμένο πρόβλημα το έχουμε λύσει δίνοντας σωστά καμπύλες στο ντέκ μας σε συγκεκριμένα σημεία ώστε το χέρι σας να μην έρχεται καθόλου σε επαφή με το ντέκ.


Όσον αφορά τον σχεδιασμό του κόκπιτ τα περισσότερα διπλά έχουν τεράστιο rim με αποτέλεσμα να μην έχουν οι κωπηλάτες καλή επαφή για πχ Eskimo roll ή σωστή χρήση του edging (τεχνική για να στρίψει το καγιάκ). Το δικό μας ριμ έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι μακρύ για να μπορείτε να βγάλετε τα πόδια σας γρήγορα έξω σε μια δύσκολη έξοδο με κύμα αλλά στενό σχετικά στο φάρδος ώστε να έχετε καλή επαφή με το καγιάκ.

Σε πλαστικά κυρίως καγιάκ το ριμ έχει αρκετά μικρό κενό στο ύψος από το ντεκ με αποτέλεσμα να μπαίνει πολύ δύσκολα η ποδιά είτε αυτή είναι νάιλον είτε νεοπρέν. Στην "Γαλήνη" το έχουμε σηκώσει/σχεδιάσει έτσι ώστε να μπαίνει πολύ εύκολα η ποδιά.


Στην πρύμνη και πλώρη έχουμε τοποθετήσει ένα "ειδικό" fitting όπου έχει ενισχυθεί με υφάσματα σε τέτοιο βαθμό ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα από το βάρος για εύκολη μεταφορά του σκάφους αποφεύγοντας να κάνουμε περιττές τρύπες. Το πίσω έχει τοποθετηθεί σε τέτοιο σημείο ώστε να μην έρχεστε σε επαφή καθόλου με το πηδάλιο κατά την μεταφορά. Αυτό συμβαίνει κατά κόρον στα περισσότερα διθέσια από άλλους κατασκευαστές. Για παράδειγμα στο DAG Biwok βρίσκεται σε τέτοιο σημείο που δεν μπορείς να το σηκώσεις χωρίς να βάλεις και το άλλο σου χέρι από κάτω. Επίσης η γάστρα της "Γαλήνης" γίνεται αρκετά πιο λεπτή στο πίσω τμήμα της με αποτέλεσμα η μεταφορά να θυμίζει περισσότερο μονοθέσιο καγιάκ. Καθιστά και το φόρτωμα στο αυτοκίνητο ευκολότερο.

Πάμε στο πηδάλιο! Βασικό εξάρτημα σε διθέσιο μιας και ανεξαρτήτου επιπέδου αργά ή γρήγορα θα το χρειαστείτε. Χρησιμοποιούμε το Navigator της Kajaksport. Κορυφαίο πηδάλιο, ελαφρύ και μεγάλο σε μήκος ώστε να μπαίνει αρκετά βαθιά στο νερό. Σηκώνεται και κατεβαίνει με τα δυο σας δάχτυλα για να καταλάβετε την ευκολία του. Δεν βρίσκει στο ντεκ ενώ μαζεύετε πλήρως για να το μεταφέρετε με το αυτοκίνητο. Λόγω του ότι η γάστρα και το ντέκ είναι αισθητά πιο λεπτά εμπρός και πίσω μπορεί να μεταφερθεί με ασφάλεια και σε Jbar τύπου σχάρας όπως φαίνεται και στην φωτογραφία παρακάτω.

Νηρέας, το Ελληνικό θαλάσσιο καγιάκ

Το πηδάλιο χρησιμοποιεί σχοινί dyneema 2mm του οποίου η αντοχή είναι απίστευτη. Είναι 15 φορές ισχυρότερη από το ατσάλι, αλλά αρκετά ελαφριά για να επιπλέει στο νερό. Αυτό λύνει πρακτικά ένα τεράστιο πρόβλημα όσον αφορά την συντήρηση ιδιαίτερα σε εταιρίες που χρησιμοποιούν διπλά καθημερινά. Ακόμη και χωρίς πλύσιμο δεν υπάρχει πρόβλημα στην χρήση του σε σχέση με τα πηδάλια που χρησιμοποιούν συρματόσχοινα.

Το κόκπιτ στα σημεία που τοποθετούνται οι μηροί έχει σχεδιαστεί ώστε να σας δίνει περισσότερο χώρο για μια όσον το δυνατόν πιο φυσική όρθια στάση, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό για την σωστή κυκλοφορία του αίματος. Κακός σχεδιασμός στο συγκεκριμένο σημείο οδηγεί στο γρήγορο μούδιασμα των ποδιών (ένδειξη ότι θέλετε μεγαλύτερο καγιάκ ή διαφορετικά σχεδιασμένο).
Καθίσματα χρησιμοποιούμε από φόαμ καθώς και μεγάλα backrest (πλάτη) ρυθμιζόμενα με ένα απλό σκράτς. Είναι τοποθετημένα σε τέτοια σημεία ώστε ανεξαρτήτου βάρους ότι και όση τάση να δεχθούν δεν θα σπάσουν, στην χειρότερη θα χαλαρώσει ένας ιμάντες όπου φυσικά σε ένα λεπτό μπορείτε να τον ρυθμίσετε ξανά.

Στο εμπρός σημείο του καγιάκ υπάρχει αρκετός χώρος για εφεδρικό κουπί ενώ όλα τα υπόλοιπα μπορούν αν μπουν ενδιάμεσα ή στο πίσω τμήμα (τρόμπα, paddle float κτλ).

Προτεινόμενες διαστάσεις

Το σκάφος έχει δοκιμαστεί σε ναυπηγικό πρόγραμμα για να δεχτεί κωπηλάτες μέχρι και 250 κιλά χωρίς να χάσει την σταθερότητα του. Το βάρος αφορά το συνολικό, κωπηλάτες και το όποιο φορτίο. Έχουμε δοκιμάσει το σκάφος με κωπηλάτη 117 κιλά (πίσω) και 95 εμπρός χωρίς να υπάρξει πρόβλημα ευστάθειας.
Όσον αφορά το ύψος, κωπηλάτες από 1.55 έως και 1.95 δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα. Ο ψηλότερος θα πρέπει να καθίσει πίσω μιας και ο χώρος μέχρι τις στηρίξεις των ποδιών (foot pegs) είναι μεγαλύτερος.
Σε κάθε περίπτωση μην ξεχνάτε ότι τα καγιάκ μας υπάρχουν διαθέσιμα για δοκιμή στη θάλασσα. Για να κλείσετε κάποιο ραντεβού για δοκιμή παρακαλώ διαβάστε τις σχετικές λεπτομέρειες στον σχετικό με τις δοκιμές σύνδεσμο.

Διαστάσεις καγιάκ

Μήκος 5.39 μέτρα
Πλάτος 68,8 εκατοστά
Βάθος κόκπιτ (ύψος ριμ)
34 εκατοστά
Πλάτος κόκπιτ (ριμ) 41,6 εκατοστά
Μήκος κόκπιτ (ριμ) 84,5 εκατοστά
Συνολικός όγκος κόκπιτ (2)
435 λίτρα
Όγκος εμπρόσθιου στεγανού 55 λίτρα
Waterline 5,04 μέτρα
Ύψος ριμ στο πίσω τμήμα (backrest/πλάτη)
29 εκατοστά
Όγκος για το πίσω στεγανό 98 λίτρα
Βάρος 34-35kg κιλά

* Σημείωση: Οι μετρήσεις είναι χωρίς καμία απόκλιση μιας και το σχέδιο έχει γίνει εξολοκλήρου ηλεκτρονικά (3D).

Παραγγελία / Κόστος

Παρακαλώ χρησιμοποιήστε την φόρμα παραγγελίας. Κατόπιν μπορείτε να κάνετε την εξόφληση είτε μέσω τραπεζικής κατάθεσης είτε μέσω της πιστωτικής σας κάρτας. Οι σχετικές πληροφορίες θα σας αποσταλούν αφότου συμπληρωθεί η φόρμα παραγγελίας. 

Το κόστος της Γαλήνης ανέρχεται στα 3000€.
Η τιμή περιλαμβάνει 24% ΦΠΑ.

Φωτογραφίες


 tandem-sea-kayak4.webp
 tandem-sea-kayak5.webp
 tandem-sea-kayak6.webp
 tandem-sea-kayak1.webp
 tandem-sea-kayak7.webp
 tandem-sea-kayak3.webp
 tandem-sea-kayak2.webp

Tags

Tags: Γαλήνη διθέσιο καγιάκ θαλάσσιο καγιάκ